
Social Conflict and Harmony ? Tourism in China`s Multi?ethnic Communities
Tourism in China's Multi-ethnic Communities
Sorozatcím: Tourism Social Science Series; 23;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 101.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 162 Ft off)
- Discounted price 46 455 Ft (44 243 Ft + 5% áfa)
51 617 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Emerald Publishing
- Megjelenés dátuma 2016. június 14.
- ISBN 9781784413569
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem248 oldal
- Méret 229x152x22 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
The book primarily employs Coser's (1956) social conflict theory for a discussion of tourism development in Chinese communities.
TöbbHosszú leírás:
The book examines the extent to which Coser's (1956) 16 propositions can apply to tourism impact studies and, where possible, to enhance, deepen and challenge the original theory, using evidence from communities in China that differ from the context used by Coser. The combination of ethnographic description and sociologically-oriented analysis, drawing upon both Chinese and western paradigms that are, at times very different in their underlying value system, challenges several of Coser's suppositions. The book will also draw upon subsequent publications by the authors, both severally and separately. These publications have utilised different concepts and paradigms, including for example the use of Valene Smith's concept of the 'culture broker', Turner's concepts of marginalised peoples, and the paradigms of constructionism and interpretive research work used in other studies by the authors. The sum of the work, it is suggested, adds to our canon of knowledge about social conflict in tourism development as well as impacts of tourism on disadvantaged ethnic communities in China.
The kernal of the book is based on Yang's year of ethnographic fieldwork in a Tuva and Kazakh community in Uyghur, and the generalization and comparative perspectives based on the work of Ryan and Zhang. Together they show how small populations of minority cultures in China are gaining viability as they become of interest to tourists. Among the topics are social conflict and tourism development, data collection in China, conflict created group-boundaries in tourism development, conflict with out-group and group structure, and conflict as the unifier.